Ny blogg

Detta är altså mitt senaste försök till en blogg.
Jag är 21 år och har antaglien ADHD eller någon liknande bokstavskombination. Just nu har jag ingen diagnos, men jag håller på med en undersökning och jag är ganska säker på att det är ADHD som eller ADD som jag har.
Sidan  är altså inte döpt efter min diagnos, utan efter min mammas hemsida www.adhdkvinnor.se. En utmärkt sida för både tjejer och killar i allla åldrar med likande diagnos, även om den främst riktar sig till kvinnor som fått sin diagnos i vuxen ålder.

På den här sidan kommer jag försöka skriva om hur jag handskas med min sjukdom, skolan, läkare och allt annat som påverkas på ett eller annat sätt av att vara ett bokstavsbarn.
Jag säger "försöka" för precis som med många personer med ADHD så är jag bra på att börja nya, kul projekt men inte lika bra på att fortsätta på dem.
Trots detta har jag förhoppningar för denna bloggen, jag har tänkt tanken på en sådan här blogg länge och jag tror det kommer bli en kul resa. Jag har til och med haft tålamodet att skriva om detta inlägget då jag råkade radera det första. Något som i mina ögon verkligen bevisar att jag är motiverad.

Medans ni väntar på att jag ska uppdatera, kolla in www.adhdkvinnor.se, där finns det alltid kul grejer att läsa, även för er helt normalt funtade människor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0