Öpna ögonen


Hittade den här videomNavid Modiris blogg och tyckte den var så bra att jag blev tvungen att länka till den här. Det är en utmärkt föreläsning om hur skolan dödar den kreativitet som inte bara är nödvändig för att vi skall bli hela som människor utan även för mänskligheten i sig. Den är relevant för de flesta men kanske speciellt oss med en bokstavsdiagnos som ADHD eller ADD. Förhoppningsvis så öpnnar den några ögon.
På tal om att öppna ögonen så fick jag mina ögon öppnade av videon här.

Också den är hittade på Navids blogg och den fick mig verkligen att tänka till om jag verkligen är så allmänbildad som jag inbillar mig.
Dagens tips från mig är alltså kort och gott att öppna ögonen, ni kommer bli förvånade av vad ni missat.

PS. Då jag från säkra källor vet att en väsntlig procent av mina läsare är blinda vill jag bara påpeka att blindhet inte på något sätt ursäktar en att inte öppna ögonen;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0