Home is where your books are

I helgen skall jag hem till Lund.
Det är lite konstigt det där, jag har hört att folk som reser eller flyttar mycket aldrig kan känna sig riktigt hemma. Jag har snarae det motsatta problemet; jag känner mig hemma på väldigt många ställen.
Idag skall jag altså åka hemmifrån till mitt hem. För att göra det lite mer förvirrande skall min gode far imorgon köra hemifrån, hem till mig för att hämta saker som han sedan skall lämna hemma hos mig. Inget av de i meningen nämda hemmen är samma ställe.
Jag har tre ställen just nu som för mig är lika mycket hemma och ibland kan det ge en en konstig känsla av hemlängtan när man sover i sin egen säng. Men det är ett bekvämt sätt att se på livet och jag är glad att det är så jag upfattar det. Jag har flyttat mig runt en del, inte i massa olika städer, men det har ändå blivit en del lägenheter och hus som jag för en kortare eller längre tid har kallat mitt hem. Det hade varit jobbigt om jag hade varit en sådan som inte kände sig hemma någonstans. Det räcker med ett skrymsle jag kan kalla för mitt och en bokhylla för att jag ska bli nöjd.
Men som sagt så för det med sig att man kan få hemlängtan vart man än befinner sig så det skall bli skönt att få komma hem i några dagar.

Kommentarer
Postat av: Sharon

Så tråkigt att vi inte kunde ses igår. Jag hade räknat med att mamma skulle jobba till tre-halv fyra någon gång, för det brukar hon göra även när hon säger att hon ska försöka sluta tidigt... Ber supermycket om ursäkt!

Hoppas vi kan ses någon gång nästa vecka istället. Och hoppas du har det finast i Lund.

2009-02-07 @ 01:07:07
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0