Första dagen på resten av ditt halvår

6 juni, 1944.
Dagen D.

30 juni, 1997.
Första Harry Potter boken släpps.

1 januari, 2000.
Världens alla flygplan störtar inte och datorer fattar inte spontant eld idag heller.

4 november, 2008.
Barak Obama väljs till USAs 44 president.

Vissa dagar är viktigare än andra. De blir en symbol för att världen tar en ny vändning. Livet som vi känner det förändras för alltid.
Idag, 19 januari 2009, är den första dagen på mitt nya liv. Åtminstonne för ett halvår...
Kalla det ett nyårslöfte om du vill, fast jag ställer mig tveksam till att avge ett löfte som man skall upehålla i ett helt år under inflytande avså mycket alcohol och vakra färger på himmelen, det kan ju få vem som helst att göra dumma saker.
Säg nyårsmålsättning istället.

Detta är året då jag ska visa min ADHD att det är jag som styr den, och inte tvärtom.
Efter att ha kämpat med skolan och stress ska jag börja detta året med att ladda batterierna och ta tag i den hög av oavslutade projekt och jaga drömmar som jag låtit smita mellan fingrarna när jag suttit begravd i högar av böcker och anteckningar.

Hur går man tillväga med något sådant här då? Det är så lätt för mig att säga att jag måste vila och lägga på vecka efter vecka med dagar då jag bara driver. För att besegra min ADHD måste jag skaffa mig rutiner. Sätta mitt liv på shema.
Inte mycket, iaf till en början. Några timmar om dagen. Plugga två timmar, städa, diska. Det låter nästan barnsligt enkelt men det behövs för att jag inte ska säga "Äh, det kan jag göra i morgon"

Som en del av detta så har jag beslutat att jag måste få mitt skrivande på rutin. Jag älskar att skriva. Det är det jag vill göra och jag vet att när jag väl sätter mig så kan det komma ut mycket bra saker. Men utan motivation så sätter jag mig aldrig ner och faktiskt gör det. När det händer så brukar det ändå slutat med ett oavslutat textdokument.

Så nu, som en del av Mitt Nya Liv så ska jag varje dag sätta mig och ägna en liten stund till ett blogginlägg.
Detta kommer innebära att jag kommer att börja skriva om allt möjligt, inte bara ADHD-relaterat. Det kommer nog dyka upp tankar om politik och katter och med största sannolikhet, mycket om film, TV, spel och hobbies.
Så, hjärtligt välkommna till den första dagen på resten av mitt halvår.
Varje Måndag-Fredag kommer här dyka upp ett nytt inlägg (men för er som gillar att kolla uppdateringar på morgonen, räkna med Tisdag-Lördag istället).

ADHD-pojken


Kommentarer
Postat av: Sharon

Jag bevakar redan, sedan länge ;)

2009-01-19 @ 15:25:12
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0