Sömn och rollspel

Lite segt att komma igång med denna veckans bloggande. En rubbning i mina sömnvanor (vilka de nu är) gjorde att jag sov över 14 timmar inatt trots att jag ställde klockan. Man tycker att efter att ha sovit i 12 timmar bör man inte vara så trött att man stänger av klockan och somnar om, men tydligen...

Ikväll ska jag iaf spendera tid med en av de saker som jag alltid vill göra men som alldeles för ofta faller bort från planeringen.
Jag ska rollspela. Det blir aldrig så ofta som jag tänker mig av någon anledning, de senaste åren bara några enstaka gånger, kanske 1-.2 ggr i halvåret. Av någon anledning har detta inte hämmat min konsumtion av rollsplesböcker och jag har en samling som har kostat mig ett antal tusenlappar i min bokhylla. Hoppet är väl det sista som lämnar en och trots de få timmar jag faktiskt spenderar att rollspela ägnar jag flera timmar i månaden djupt fösjunken i en av böckerna, planerandes en kampanj som jag med 90% säkerhet vet inte kommer bli av.
Ikväll då? Kommer jag få valuta för mina pengar och nytta av de oändliga timmarna av planerande? Nej, ikväll blir det Drakar och Demoner, med en kompis som spelledare. (Jag köper bara World of Darkness böcker)
För er som inte hänger med på termerna nu... tough luck. Jag kanske ägnar ett annat inlägg till att förklara det mer ingående men tills vidare så får ni söka på Wikipedia.

Nåväl, förhoppningsvis kommer jag skrapa ihop en liten trupp som är sugen på lite skräkrollspel i den Norrländska vintern snart men tills dess så är jag fullt nöjd med min gycklare i den Osthemska vintern.

För övrigt lägger jag ned för mycket tid på att komma på dåliga ordvitsar till min rubriker.. idag får det vara

Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej!

Jag vill jättegärna läsa ett inlägg från dig som handlar om rollspel.

-Hur gör man lixom?

-Vilka åldrar brukra köra rollspel? (är 49år på det 50:ionde)



-Får man repliker, eller hittar man på efter hand?

Om jag ska fatta hur man , så önskar jag att du beskriver en dag hur den ser ut då man spelar.



Ha det gott!

Mvh!

tekoppen



2009-02-09 @ 12:49:53
URL: http://tekoppen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0