När släkten nalkas

Så var man åter tillbaka i vardagen. Så mycket vardag det nu blir när man shemalägger sina dagar själv.
Det blev inget fredagsinägg tyvärr. Kanske en dålig start på första veckan men det kom släkt i form av en bror m. följe, dvs mina två brorsöner, så jag kostade på mig en långhelg.
Det var nämligen storkalas i huset i helgen närden store hövdingen, tillika min styv-far fyllde 60.
Jag har haft känslan av att när man kommer upp i tonnåren och fram tills man får en egen familj skall man på något sätt tycka illa om familjesammankomster. Man skall försöka planera in viktiga saker med kompisarna de dagarna som man inte kan missa och om man måste närvara så ska man ursäkta sig från bordet tidig och stänga in sig med en film resten av kvällen.
Av någon anledning missade jag när man skulle komma in i den fasen och jag är rädd att det är lite sent att börja nu.
Jag tycker om släktkalas, kanske för att det är ett av få tillfällen sedan man fyllde 10 då "kalas" är ett bättre ord än "fest". Det är buller i köket och bråk i källaren, mer mat än man kan äta och mycket allvarliga diskussioner om vilken TV/kamera/högtalare som är bäst att köpa i nuläget. Visst är jag glad att jag har ett skrymsle med ljudtäta hörlurar och en bra TV-serie at smita till ibland men överlag så är släktmiddagar i vårt hus något jag uppskattar.
Att dessutom kunna plocka rester i kylen några dagar efteråt, även när jag är ensam vegetarian på en middag för 20, det är en bonus.

Det får räcka för som dagens inlägg, imorgon går vi åter till ordningen med mer insnöade nerd-ämnen.

Kommentarer
Postat av: Sharon

Sv: Aaaw, tack <3



Mmm, vegetarisk mat är gooott...



Och på lördag eller söndag flyttar jag :) Wiiie!

2009-01-27 @ 15:45:52
URL: http://shass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0